background

Algemene voorwaarden emino

Algemene Voorwaarden emino

Artikel 1 – Algemene bepalingen

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en producten aangeboden door Emino vzw, gevestigd te Kipdorpvest 50, 2000 Antwerpen, ingeschreven in het rechtspersonenregister onder nummer 0682.510.212 (hierna "Emino"). Door gebruik te maken van de diensten of producten van Emino, akkoord te gaan met een offerte, door het plaatsen van een bestelling (bv. via de webshop) of het afsluiten van een overeenkomst gaat de klant akkoord met deze voorwaarden dewelke zowel op de website worden gepubliceerd als bij de orderbevestiging worden meegestuurd. Andere voorwaarden gelden enkel wanneer zij door emino schriftelijk zijn aanvaard.

Emino kan op elk ogenblik de voorwaarden aanpassen en stelt haar klanten daarvan op de hoogte. Indien één van deze bepalingen om welke reden dan ook niet rechtsgeldig zou zijn, blijven de overige voorwaarden onverkort van toepassing.

Artikel 2 – Definities

  • Klant: Een natuurlijke persoon of een rechtspersoon die handelt in uitoefening van een beroep of bedrijf en een overeenkomst aangaat met Emino.
  • Diensten en producten: Alle door Emino (online) aangeboden diensten en producten, inclusief maar niet beperkt tot coaching, begeleiding, opleiding, training, webinars en adviesverlening.

Artikel 3 – Aanbod en Bestelling

De diensten van Emino bestaan uit het organiseren van coaching, (online) opleidingen, vorming, training, workshops, (live) webinars, opnames van onlineopleidingen en adviesverlening. Alle aanbiedingen van Emino zijn vrijblijvend en kunnen te allen tijde worden herroepen. Een overeenkomst komt tot stand na schriftelijke bevestiging door Emino van de bestelling van de klant. Emino behoudt zich het recht voor om bestellingen te weigeren zonder opgave van redenen. Het aanbod van producten zoals te consulteren in de webshop van emino geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door emino. Emino kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

De bestelprocedure in de webshop van emino verloopt als volgt:

  • De Klant kiest de gewenste artikelen uit en via de knop “toevoegen” worden deze in een elektronische winkelmand verzameld. Vanuit het winkelmandje kan er worden afgerekend via de knop “verder met bestellen”.
  • Vervolgens wordt de Klant gevraagd zijn contactgegevens in te vullen, de gegevens worden louter verzameld om de bestelling te kunnen versturen.
  • De gewenste artikelen worden via thuislevering door Bpost of een ander postbedrijf aan de Klant bezorgd. Hiervoor wordt een leveringskost aangerekend.
  • Vervolgens zal de Klant gevraagd worden om de voorwaarden te aanvaarden. Door het aanklikken van de knop “bestellen” wordt de bestelling voltooid. Zolang deze knop niet werd aangeklikt heeft de Klant de mogelijkheid om de bestelling en de ingevoerde gegevens te wijzigen.

Eens de bestelling is voltooid ontvangt de Klant per e-mail een ontvangstbevestiging van de bestelling en een verzoek tot betaling via overschrijving.

Ondanks het feit dat de website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid wordt samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie betreffende diensten en producten van emino onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Emino niet. Emino is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis en op emino rust dienaangaande in geen geval een resultaatsverbintenis. Emino is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.

Artikel 4 – Prijzen

Alle vermelde prijzen zijn in euro, exclusief btw en andere heffingen, tenzij anders vermeld. Eventuele bijkomende kosten zoals leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden apart vermeld en zijn voor rekening van de klant tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.

Artikel 5 – Betaling

De klant ontvangt de factuur na uitvoering van de dienstverlening door Emino wanneer het diensten betreft of wanneer een bestelling is voltooid via de website. Tenzij anders is overeengekomen, dient de klant de prijs te betalen binnen 30 kalenderdagen na factuurdatum op het rekeningnummer zoals vermeld op de facturen. Bij niet-tijdige betaling is de klant van rechtswege en zonder ingebrekestelling in verzuim en is een rente verschuldigd van 1% per maand over het openstaande bedrag. Indien nog verdere diensten zouden moeten geschieden heeft Emino bovendien het recht deze overeenkomst voor wat het nog niet uitgevoerde deel betreft, te ontbinden, onverminderd haar recht op integrale schadeloosstelling.

Artikel 6 – Levering van Diensten

Emino streeft ernaar de diensten te leveren op de afgesproken datum. Vertraging in de levering geeft de klant geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

Artikel 7 – Levering van Producten

Emino streeft er steeds naar haar bestellingen op de gevraagde leverdatum te leveren. Emino kan evenwel in geen geval verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele vertraging in de levering van de producten, noch voor de schade die daaruit zou voortvloeien. De vertraging in leveringstermijn geeft de Koper echter geen recht tot ontbinding van de overeenkomst en kan geen aanleiding geven tot het eisen van een schadevergoeding.

Als plaats van levering geldt het adres dat de Klant aan emino kenbaar heeft gemaakt.

Art. 7.1 Zichtbare gebreken en niet-conformiteit

Emino staat ervoor in dat de producten voldoen aan de op de website vermelde specificaties en aan de op datum van bestelling bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Emino is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de Klant.

Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 8 kalenderdagen na levering aan emino per aangetekend schrijven te worden gemeld, zoniet wordt zij geacht aanvaard te zijn.

Terugzending van deze producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.

Art. 7.2 Verborgen gebreken

De aansprakelijkheid van emino voor eventuele verborgen gebreken in de door emino geleverde goederen is beperkt tot gebreken die zich manifesteren binnen 3 maanden na de levering van de goederen. Eventuele verborgen gebreken dienen alleszins, op straffe van verval van verhaal, onmiddellijk en uiterlijk binnen 48 uur na de ontdekking van het gebrek, schriftelijk door de Koper aan de Verkoper te worden gemeld per aangetekend schrijven. Deze melding dient een gedetailleerde beschrijving van het gebrek te bevatten. Klachten wegens verborgen gebreken schorten de betalingsverplichting in hoofde van de Koper niet op.

Artikel 8 – Herroepingsrecht, Annulering en Wijziging

De klant heeft de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen en zonder extra kosten te herroepen binnen een termijn van 14 kalenderdagen lopende vanaf de dag waarop de overeenkomst werd gesloten.

Wanneer de klant gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen voormelde termijn kenbaar te maken aan Emino. Indien de termijn tussen de inschrijving door de klant en de uitvoering van de dienstverlening door Emino minder dan 14 kalenderdagen bedraagt, erkent de klant dat hij zijn herroepingsrecht niet meer kan uitoefenen.

Annulering of wijziging van een bestelling door de klant dient schriftelijk te gebeuren en is slechts geldig na schriftelijke bevestiging door Emino. Bij annulering meer dan 5 dagen vooraf bedraagt de vergoeding 15% van de bestelde dienstverlening. Bij annulering minder dan 5 dagen vooraf, bedraagt de vergoeding 30% van de bestelde dienstverlening. Bij annulering minder of gelijk aan 24 uur vooraf, bedraagt de vergoeding 100% van de bestelde dienstverlening.

Emino behoudt zich het recht voor om een bestelling of dienst te annuleren in geval van onvoorziene omstandigheden, zoals ziekte van de lesgever, onvoldoende inschrijvingen, of andere redenen die buiten de controle van Emino liggen. In geval van annulering door Emino zal de klant hiervan zo spoedig mogelijk schriftelijk op de hoogte worden gesteld. Emino zal in eerste instantie proberen een vervangende datum of lesgever aan te bieden. Indien dit niet mogelijk is, zal Emino de reeds betaalde bedragen voor de geannuleerde dienst volledig terugbetalen. Emino is niet aansprakelijk voor enige schade die voortvloeit uit de annulering van de dienst, behalve voor de terugbetaling van de reeds betaalde bedragen.

Artikel 9 – Aansprakelijkheid

Emino is in geen geval aansprakelijk indien schade wordt veroorzaakt die niet alleen te wijten is aan een gebrek in het product of dienst, maar ook door een fout of nalatigheid van de Klant of van een persoon voor wie de Klant verantwoordelijk is.

Behoudens in het geval van bedrog of opzettelijke fout van emino en/of haar aangestelden, is de contractuele en buitencontractuele aansprakelijkheid van emino jegens de Klant te allen tijde beperkt tot de gefactureerde waarde van het desbetreffende gebrekkig goed, exclusief btw.

Het herstel van schade veroorzaakt door de niet-nakoming van een contractuele verbintenis door emino of haar aangestelden (waaronder werknemers), onderworpen aan huidige voorwaarden, zal exclusief beheerst worden door de regels van het contractenrecht, zelfs wanneer de gebeurtenis die aan de oorsprong ligt van de schade ook een onrechtmatige daad vormt. De Klant

verbindt zich er aldus toe om zich bij gebeurlijke schade uitsluitend, rechtstreeks te richten tot emino en niet tot haar aangestelden.

Elke fout van of vordering tot schadevergoeding gericht aan emino moet op straffe van verval binnen 1 jaar na de fout of het schadeverwekkend feit in voldoende detail gemotiveerd en aangetekend aan emino gemeld worden.

Bovenvermelde beperkingen gelden niet in geval (i) de fout het leven of de fysieke integriteit van de persoon aantast, (ii) de aansprakelijkheid het gevolg is van een fout begaan met het opzet om schade te berokkenen.

In het geval dat enige bepaling in huidig artikel door een bevoegde recht ongeldig, onwettig of niet-afdwingbaar wordt bevonden, zal die bepaling als nietig worden beschouwd zonder de geldigheid, wettigheid of afdwingbaarheid van de overige bepalingen in dit artikel te beïnvloeden. Partijen verbinden zich ertoe om in dergelijk geval te goeder trouw te onderhandelen over een geldige vervangende bepaling die, voor zover mogelijk, het oorspronkelijke doel en de commerciële bedoeling van de nietige bepaling benadert.

Artikel 10 – Overmacht

Emino is van rechtswege bevrijd en niet gehouden tot nakoming van enige verbintenis jegens de Klant ingeval van overmacht.

Onder overmacht wordt verstaan de situatie waarin de uitvoering van de overeenkomst door één der partijen geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk, verhinderd wordt door omstandigheden buiten de wil van die partij, zelfs al was deze omstandigheid ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst reeds te voorzien. Volgende gevallen worden alleszins als overmacht beschouwd (niet-exhaustief): staking, brand, epidemie, hoog ziekteverzuim, elektrische, informatica, internet of telecommunicatiestoringen en beslissingen of interventies van overheidswege.

Indien emino zich op overmacht beroept, is zij niet verplicht om het ontoerekenbare of onvoorziene karakter van de omstandigheid die overmacht uitmaakt te bewijzen. Ingeval van overmacht worden de verplichtingen van emino opgeschort.

In geval van overmacht zal Emino de klant zo spoedig mogelijk schriftelijk op de hoogte stellen van de situatie en de verwachte duur van de overmacht. Emino zal alle redelijke maatregelen nemen om de impact van de overmacht op de klant te minimaliseren. Dit kan onder meer inhouden dat Emino probeert een alternatieve datum voor de dienstverlening aan te bieden, een vervangende dienst te leveren, of in overleg met de klant een andere passende oplossing te vinden. Indien geen van deze maatregelen mogelijk is, zal Emino de reeds betaalde bedragen voor de niet-uitgevoerde diensten volledig terugbetalen. Emino is niet aansprakelijk voor enige schade die voortvloeit uit de overmacht situatie, behalve voor de terugbetaling van de reeds betaalde bedragen.

Artikel 11 – Klachten

Klachten over de geleverde diensten of producten dienen binnen 8 dagen na ontdekking schriftelijk te worden gemeld aan Emino. Na deze termijn worden klachten niet meer in behandeling genomen. Bij deze kennisgeving moet de klant een duidelijke omschrijving geven van de oorzaak, de omvang en de eventuele schade.

Artikel 12 – Privacy

Emino verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met haar privacybeleid, zoals gepubliceerd op haar website https://emino.be/legal-documents/algemeen-privacybeleid/ Door gebruik te maken van de diensten van Emino, stemt de klant in met dit privacybeleid.

Artikel 13 – Toepasselijk Recht en Geschillen

Het nalaten op gelijk welk moment door Emino om één van de in deze voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten. Deze overeenkomst is onderworpen aan het Belgische recht. Alle geschillen tussen partijen inzake hun overeenkomst worden zoveel als mogelijk minnelijk geregeld. Bij gebrek aan minnelijke regeling is uitsluitend de rechtbank van de zetel van Emino bevoegd. Op alle overeenkomsten tussen Emino en de klant is Belgisch recht van toepassing. Geschillen worden bij uitsluiting voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement Antwerpen.

×